lauantai 24. elokuuta 2024

25.08.2024

 

Ensimmäinen huilutunti lähestyy. Keväällä kun tunnit loppuu ajattelee, että NYT sitten on aikaa harjoitella hyvin soittoläksyt. Pyh ja pah. Olen kyllä soitellut kesällä aika paljon, mutta aika sujuvasti ohittanut ne annetut soittoläksyt 😁. Kaikkea muuta olen luritellut. Eli nyt niskasta kiinni.....

Aloitin projektin sillä, että järjestelin ensiksi kaikki nuotit ja laulukirjat 👍 ja samalla kaivoin kaikki omistamani puhaltimet esiin kun kerran siivoamaan rupesin.

 


 

 


 

Edessä lapsuuden ensimmäinen soittopeli eli melodica ja sitten se (pahamaineinen) koulussa soitettu nokkahuilu, altto nokkahuilu, itämaan pillejä ja sitten oppilashuilu ja kaksi sen jälkeistä huilua. Klarinetti odottaa vielä uutta tulemista 😉. 

Muut pillit panin pussiin, mutta käytössä olevan huilun otin nyt ihan tosissani käyttöön eli nyt on kyllä korkea aika aloittaa ihan oikea harjoittelu, että kehtaa tunnille mennä.





6 kommenttia:

  1. Voi ihanaa Terhi! Sinä osaat soittaa! Olen kateellinen! Iloisia soittotunteja!

    VastaaPoista
  2. En ole taitava soittaja , mutta innokas sellainen :-)).

    VastaaPoista
  3. Minulla oli vihreä melodica, nokkahuilu sekä alttonokkahuilu. Oli oboekin, mutta sitä ei kukaan soittanut koskaan.

    VastaaPoista
  4. Oboe on hieno soitin ja se oli lapsuuteni soitonopettajan soitin.Mutta mikä tahansa soitin kuulostaa hyvältä kun sitä osaa taitavasti soittaa.

    VastaaPoista
  5. Nyt on mennyt sillä lailla kommentit ristiin, että minä olen kommentoinut tähän ja se on kadonnut ;D Hämmästelin lähinnä tuota huilujesi määrää. Minulla on aina edellinen mennyt vaihdossa. Meiltä löytyy silti nokkahuiluja, trumpetti, yms. puhaltimia.

    VastaaPoista
  6. Nyt huomaat, että olen todellinen hamstraaja :-).
    Olen tosin ajatellut, että säästän noita aiempia huiluja siksi kun suvun pikkutyttöjen keskuudessa on virinnyt myös kiinnostus huilun soittoon. On sitten millä voi aloittaa jos intoa siihen riittää.

    VastaaPoista