perjantai 4. lokakuuta 2024

 05.10.2024

 

Harvoin suutun mistään ihan raivoon asti ; enkä nyt ainakaan missään julkisella paikalla. 

Me olemme käyneet vuosia viikottain useimmiten lauantaisin samassa tavaratalossa. Sieltä on ostettu seuraavan viikon ruoat, vaatteet, kengät , kodin elektroniikkaa, kodin koneita ja voi sanoa, että melkein kaikki mitä nyt yleensä ottaen tarvitaan. Ajattelen, että ollaan oltu aika hyviä asiakkaita.

Mutta se loppui NYT !

Meitä kohdeltiin niin törkeästi kassalla menemättä tässä nyt yksityiskohtiin. "Sillä joka vanhoja muistelee niin sitä tikulla silmään." Enkä tikkuja silmääni halua 😕.

Mutta tuossa tilanteessa yllätin ihan itsenikin, että aloin ihan reippaaseen ääneen valittaa ja siis julkisella paikalla monien ihmisten kuullessa marmatukseni. Vanha rouva sai hepulin 😡. Joskaan siihen ei kukaan henkilökunnasta reagoinut ja sehän harmitti ihan vain lisää. Verenpaine nousi varmaan pilviin ja kesti pitkän aikaa vielä kotonakin että rauhoituin asiasta.

 

 


No asiakas äänestää jaloillaan ja niinhän me teimmekin.

 Jospa mennään seuraavan kerran sitten vaikkapa jouluostoksille ?

8 kommenttia:

  1. Hyvä että sait sanottua mitä ajattelit. Minä olen huomannut itsessäni saman piirteen, että nyt vanhempana uskallan ja haluan kertoa jos tunnen että minua on petetty tai kohdeltu muuten epätoivotulla tavalla. Nuorempana vain nielin kiukkuni ja olin hiljaa.
    Mukavaa päivää sinulle harmituksesta huolimatta!

    VastaaPoista
  2. Sitä oppii näköjään iän myötä turhasta kiltteydestä eroon. Ja suotta sitä on kainostella silloin kun asiasta puhuu. Hauska huomata uusia puolia itsessään.
    Kiitos ; harmitus on jo tyystin selätetty :-).

    VastaaPoista
  3. Minäkin saatan suuttua nykyään huonosta asiakaspalvelusta ja laitan kyllä viestiä ylemmälle taholle asiasta. Kai kaikki nuorena niellyt asiattomuudet vaativat nyt hyvitystä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se taitaa mennä, että kaikki padotut epävääryydet purkautuu :-)) . Tosin minua vähän kyllä huvittaakin se , että olen ennen aina ajatellut , että mistä nuo vanhemmat naiset kaiken kikkunsa ovat keräänneet kun niin paljon marmattavat kaikesta. Hauska todeta, että perässä tullaan....hyvässä ja pahassa.

      Poista
  4. Yhdyn edellisiin ” puhujiin”, huonosta palvelusta ja epäasiallisesta käytöksestä pitää ja voi kertoa mielipiteensä. On kuitenkin hyvä muistaa, että kun saa hyvää ja mukavaa palvelua, siitä voi myös kiittää ja antaa palautetta, se kun tuppaa unohtumaan. Kokemukseni mukaan palaute on ollut iloista ja jopa yllättynyttä.
    T. Serkkusi vaimo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja jos ajattelee asikaspalvelussa työskentelevää ja pääosin saa vain negatiivista kohtelua itse niin kyllä se äkkiä näkyy sitten siinä omassakin suhtautumisesssa. Eli metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan .
      Oikeassa olet.Positiivien palaute on TOSI arvokasta ja tärkeää silloin kun sen paikka on.

      Poista
  5. Täällä tuntuu olevan paljon saman mielisiä kuin minä:
    Hyvästä palvelusta kuuluu antaa kiitosta ja positiivista palautetta; uskon, että monesti juuri kaupan kassankin päivä paranee ainakin vähän, kun kiittäessään toivottaa mukavaa päivän jatkoa tai mukavaa viikonloppua - tai jos on saanut vähän extraa niin kuin minä taannoin: kysyin kassalla "onko se Helmi -kirja jossain tässä lähellä?" Ajattelin, että jos se on vaikka tupakkahyllyn toisella puolen tai jossain, ehdin hakea sen sillä aikaa kun hän käy läpi meidän ostokset.
    Muiden asiakkaiden harmiksi 🤭 hän lähtikin itse hakemaan sen kirjan minulle! Ei siinä kauan mennyt, pyysin muilta jonossa olevilta anteeksi ja kiitin tietenkin kassahenkilöä. Olisinhan voinut vaikka mennä kirjan kanssa jonon päähän ja Mursu muiden ostosten kanssa edeltä autoon.
    Mutta ilman muuta, jos saa huonoa palvelua, niin on syytä antaa palautetta myös siitä. Ja mitä enemmän on ikää tullut, sitä helpommin sitä tulee annettua; "minun yli ei kävellä"

    Itse olen ollut puhelinasiakaspalvelussa, laskutuksessa, töissä ja siellä sain kuulla ihan kaikkea. Sain kuulla olevani vaikka mikä. Sai puhelun kyllä katkaistakin, jos ihan överiksi meni, mutta toisaalta, mitä se auttoi: seuraava sai vielä pahempaa kuraa niskaansa. Yleensä kun kuunteli huudon loppuun, niin toisessa päässä oli asiakas jolle puhe meni perille 😄

    VastaaPoista
  6. Sain jonkinverran haistatteluja ja kiroiluja hammaspäivystyksessä kun välillä oli oltava tiukkana tiettyjen asioiden suhteen eikä lopputulos aina miellyttänyt soittajaa. Onneksi usein oli niin kiire, ettei ehtinyt hukata ajatusta niille epäasiallisuuksille.
    Paljonkohan kauppiaat laittavat painoarvoa niille "hymiöpatsaille" joihin jokainen voi painaa jos niin haluaa arvostelunsa käynnistä .Iloisesta kaameaan :-). Ja kuinka paljon niitä yleensä edes painetaan ?
    Sairaalamaailmassa palautteet (joita jaettiin palautepäivinä ) käytiin aina läpi, mutta aika vähän negatiivistä kritiikkiä niissä oli.
    Ja palautteen pitäisi aina olla asiallista oli se hyvää tai huonoa vallankin jos se suuntaa johonkuhun henkilökohtaisesti. Hyvää palautetta ja kiitosta on aina niin paljon helpompi jakaa kuin tarttua johonkin epäkohtaan. Helpompi ajatella, että antaa nyt olla...

    VastaaPoista