14.04.2023
Eilen pelästyin toden teolla kun nettipankin sivuilla oli viesti , että siellä oli "epämääräinen maksu" menossa tililtä ja korttini on siksi suljettu. Tämä viesti oli tullut jo muutama päivä sitten ja hämmästelin kun olin juuri kaupasta tullut ja korttia siellä onnistuneesti käyttänyt. Siis jotain tosi 😕 hämärää.
Soitto kortin sulkupalveluun selvitti sen, että viesti oli tosiaankin tullut pankilta eikä ollut mikään huijausviesti. Joskin aloin jo epäillä puhelun aikana oliko puhelimeen vastannut henkilö oikeasti pankin asiakaspalvelija. Kun menee luotto johonkin niin alkaa epäillä kaikkea. Hän oli nimittäin yhtä hämmentynyt kuin minäkin lähinnä siitä, että kortti oli edelleen toiminut.
No korttini suljettiin ja uusi tilattiin mutta valju oli jäi pitkäksi aikaa. Vähän sama kuin kotiin olisi tunkeuduttu.
Olisiko parempi pitää rahoja kotona tyynyn alla kuten ennen tapana oli 😦.
Hyi olkoon, onpa inhottavaa. Koputan puuta, kun sanon, ettei itselle ole käynyt noin - ihmettelin vain viimeksi eläkepäivänä, mihin ihmeeseen maksetuksi hyväksytyt laskut olivat kadonneet 😲
VastaaPoistaKaksi pienituloista joilla on yhteinen laskunmaksutili ja olinkin unohtanut tehdä sinne tilisiirron heti ja puff... Laskut katos...kunnes pitkän tutkiskelun jälkeen selvisi, että ne oli veloitettu mun omalta tililtä,, niin kuin pitikin, jos noin käy. Mutta pankissakaan eivät sitä osanneet mulle selvittää, itse omia tietojani tutkien selvitin, että ihan oikein on mennyt ja laskut on maksettu.
Ja vielä tärkeimmät: sähkö ja vakuutus 😣
Kyllä sitä tarkkana saa olla kun itse toimii pankkivirkailijana eikä aina tarkkuuskaan auta kun tekniikkaa vastaan pitää taistella. Pankkikortin kuolletus on vähän harmillinen juttu kun uuden saaminen kestää viikon verran. Pitää nyt vain pistää Kari maksamaan kaikki :-) .
VastaaPoista