sunnuntai 28. kesäkuuta 2026

 28.06.2026

Uskon pitkälti sellaiseen asiaan , että elimistö ilmoittaa aina jotenkin sen mitä se milloinkin kaipaa. Jos vain osaa kuunnella omaa kehoaan ja malttaa edes hetken sitä kuulostella. Tarvitseeko lepoa, liikuntaa, mielen aktiviteettia, sosiaalista kanssakäymistä vai mitä. Ja entäs sitten ruokapuoli. Uskon siinäkin,  että se mikä milloinkin maistuu on hyväksi elimistölle. Tämä tuli mieleen kun olen pitkään ollut syömättä avokadoja kun ne eivät ole maistuneet oikein miltään. Ja kuitenkin tiedän varsin hyvin niiden(kin) terveellisyyden.

Mutta kun maistoin niitä jokin aika sitten niin olivat niin maukkaita , että nyt suorastaan himoitsen niitä ja mieleen tuli väkisinkin että ahaa....ehkäpä ravinnostani puuttuu tällä hetkellä jokin avokadon sisältämä juttu ?

No asiaan liittyy tosin toinenkin puoli 😉. Avokadon kuoria ja siemeniä voi myös käyttää lankojen värjäyksessä 😊.

1 kommentti:

  1. Olen ihan samaa mieltä. Kehoa pitäisi osata kuunnella. Vaikka itse en tykkää avokadoista, ehkä jossain smoothieissa, mutta kun ei tehdä sellaisia - ainakaan vakkaristi. Kylmiä välipaloja joskus, kun lapsenlapset ovat paikalla. Hah!

    Mutta olen huomannut itse, että siitä, mitä tekee mieli, voi myös päätellä asioita.

    Tulee hurja salmiakin/ lakritsinhimo, jos verenpaine on alhaalla. Maitotuotteita (maitopuurot, jogurtit...) tekee mieli, kun pitää saada kalkkitäydennystä... Jne.

    Helteillä tekee mieli syödä erilaisia suolaisia säilykkeitä, kun tulee juotua vettä enemmän. Joo, tiedän, että pelkkä vesi ei ole nesteytykseen hyvä, mutta kun se on ainut, mitä pystyn juomaan tarpeeksi. ;) Noita erilaisia elektrolyyttijuomia olen yrittänyt käyttää, mutta en vain saa niitä nieltyä...

    Ja sellaista! Nyt vain odotellaan, mitä saat kuorista ja siemenistä aikaiseksi! =)

    VastaaPoista