22.06.2026
Juhannus juhlittu ja arki alkoi vaikkei kesäinen aurinkoinen sää edes tunnu arkiselta vaan tosi ihanalta.
Kaikki on vain niin kaunista luonnossa tällä hetkellä.
Mutta
nyt kuitenkin jo vähän arkisempia asioita taasen ja kuinkas ollakaan.... lankojen
värjäyksestä.
Minä kun ajattelin käyttää uudelleen aikaisemmin käyttämäni nokkosliemen kun silloinhan siitä tuli niin erityisen voimakasta keltaista.
Liemi oli tiiviissä purkissa reilun viikon verran ja samasta liemestä lopputulos oli tämä.Eli loppupäätelmä tästä on se, että myös sillä on merkitys miten nopeasti/hitaasti liemen käyttää. Säilytyksen aikana tapahtuu jotakin ? mielenkiintoista .


Kohtahan se paras luonnon kukinta-aikakin on. Ne vähän isommat kukat vaativat enemmän kasvuaikaa, mitä kevätkukat. ;) Helle saisi hellittää vähän, ettei kukinnat ole liian äkkiä ohi. Viileämmässä kukkii kaikki pidempään (puhumattakaan, että meillä loppuu kohta taas kasteluvesi...).
VastaaPoistaMutta olipa jännä kokeilu tuon uudelleenkäyttämäsi liemen kanssa, että noin erilainen tulos lopulta syntyy. Mutta maanläheinen väri tuokin, vaikka olikin hyvin erilainen kuin ensimmäisellä kerralla. Lämmitetäänkö liemi näissä uudelleen, että onko syy lopulta säilytys, vai se uusi lämmitys? Moni asia kun voi vaikuttaa. Näin kyselen, kun ei ole HAJUAKAAN, minkälainen tuo värjäysprosessi käytännössä on. ;) Mielenkiintoista seurata näin blogisi kautta näitä! <3
Tämä kesänä on teiden varsilla tosi paljon päivänkakkaroita ja niittyleinikkejä. Kaunista. Ja jännä tuo lankojen värin syveneminen. Mielenkiintoista seurata sun projekteja.
VastaaPoistaMielenkiintoinen kokeilu! Minuakin kiinnostaa tuo, että lämmititkö - kyllä varmaan 🤔- liemen uudelleen?
VastaaPoistaOnko vanhoista ohjeistani ollut mitään hyötyä tässä projektissasi?
Nyt on vielä paljon kukkia ja lisää kukkia edessä, mutta ennen pitkää (kaukana edessä..) tulee sienikausi ja sienillä saa taas lisää uusia ja erilaisia värejä - niitä varmasti löytyy täältä blogistasi viime vuodeltakin, kun vain etsii...?