27.06.2026
Aamukävelyllä Touhulassa on kyllä tosi ihanat maalaismaisemat ja minusta viivasuorat perunavaotkin voi olla kuvaamisen arvoinen juttu.
Hiekkatie rapisee ihanasti tossujen alla, linnut laulaa ja heinät ja tienvarsikukat tuoksuu . Aaaah 😍.
Välillä pitää kuitenkin käväistä myös kaupungissa ja ensi hätään käytiin varmistamassa, että vieras vene oli hävinnyt meidän veneen tieltä. Poissa oli eikä ollut mitään ilkivaltaa myöskään tehnyt meidän paatille. Hyvä hyvä !
Mutta nälkä oli taas kova ja jotain nopeasti piti saada ettei nälkäkiukku pääse yllättämään eli Lidlin pizzapohja+tomaattikastike käyttöön.
Ja kun eletään rinnakkain näin kesällä kahta huushollia niin helposti jääkaappeihin jää jotain joka pitää käyttää pois ettei vanhene.Nyt jääkaappihävikkipizzaan pääsi mukaan kalkkunaleikkeleitä, muutama valmis lihapulla ja pippurijuusto. Tomaattikastiketta vähän jatkojalostin eli lisäsin siihen kevätsipulia, tuoretta tomaattia, valkosipulimurskaa, soijaa ja mustapippuria. Hyvää tuli, helposti ja nopeasti. Ja hävisi myös ihan yhtä nopeasti 😉.

2.jpg)
Ymmärrän ja uskon täysin aamukävelysi ihanuuden. Perunapelto on oikeasti kaunis, samoin kuin pikkuteiden pientareet kauniine tuoksuvine kukkineen.
VastaaPoistaMeilläpäin on nyt ollut noita mustia pilviä ja sadetta/ ukkosta vähän lupailtu, niin en ole lenkeille ottanut kameraa (noh, puhelinta) mukaan, ettei se kastu. Kun en ole menossa mihinkään metsiin (kintun takia aika mahdotonta nykyään), niin ihmisiä on kyllä hädän hetkellä aina ympärillä, ja useimmilla puhelimetkin. Mutta ONHAN tässä alkukesässä se oma viehätyksensä! <3
VastaaPoistaMeilläkin tehtään tuota "jämäpitsaa", tai toisaalta joskus myös "jämäwokkia", vähän riippuen siitä, mitä kaapeista löytyy. Salaatin jämät menee wokkiin paremmin kuin pitsaan, heh. Mutta hyvältä kuulostaa!