tiistai 14. elokuuta 2018

15.8.2018

Ihminen joka tulee sairaalaan on usein huolissaan. Osaanko perille, mitä minulle tehdään, mikä minua vaivaa, ymmärränkö kaiken kuulemani. Sama koskee virastossa käyntiä; pelko siitä että puhutaan kapulakieltä eikä lähtiessä ole yhtään sen viisaampi kuin mennessäkään.
Tyly epäystävällinen vastaanotto vie loputkin voimat.Näin ihmiset kertovat ja niin se valitettavasti varmaan on. Entäpä jos puhut vierasta kieltä vieraassa kulttuurissa ?
Mielestäni jo loputtoman kauan on korostettu hyvää asiakaspalvelua ja miten se kantaa hedelmää.Niinpä.Hyvä palvelu korvaa ainakin osan tiedoista ja taidoista.
Vierastan kuitenkin epäaitoa ystävällisyyttä ja jenkkimaailmasta tullutta tapaa toivottaa "hyvää päivänjatkoa" kaupan kassalla. Usein se kuulostaa väsähtäneen kassahenkilön lausumana ihan turhalta eikä väkinäinen hymykään paljon lämmitä.
Totuus on ettei työtänsä saa useinkaan valita ja monet joutuvat palvelemaan ihmisiä vaikka taidot ja motivaatio olisi ihan muunlaisessa työssä. Eikä aina voi jaksaa.....


Mutta aitous kunniaan !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti