torstai 30. lokakuuta 2025

 30.10.2025

Ollaan marmatettu kerran jos toisenkin Siskoni kanssa sitä miten huonosti ja laiskasti moni taho vastaa sähköposteihin. Ja sitten jos  vastataan niin pitkällä viiveellä. Olisi kiva saada kuittaus siihen , että on saanut postin ja vastata vaikka ihan yksinkertaisesti "ok...palaan asiaan"  tai "selvitän " tai jotain muuta helppoa ja vähän aikaa vievää tai "tämä asia ei kuulu minulle"  jne ....

Joitakin asioita on parempi selvittää sähköpostitse jotta ne jää sinne muistiin ja jos vaikka Äitini asioita selvitellään niin nähdään silloin Siskon kanssa kumpikin sama asia samassa muodossa.

Sama pätee tietysti niihin "takaisinsoitto"-puheluihin tai mahdollisiin soittopyyntöihin. Soittoa saa odottaa päivän tai kaksi, kuukuden tai kuten Äitini lääkärin soittoa olen odottanut jo muutaman vuoden 😂😡😢.Kaupustelijat ne sensijaan kyllä jaksaa ainakin meidän numeroita vääntää päivästä toiseen .


 

6 kommenttia:

  1. Käytän hyvin vähän sähköpostia. Viime aikoina tosin on tullut tiuhaan postia liittyen asunnon myymiseen, se se vasta kummallista viestintää onkin. Toisessa päässä oleva tyyppi on ihan urpo! Eilinen posti meidän "lakinaiselta" oli onneksi äärimmäisen positiivinen!!!
    Takaisinsoitot ovat toimineet viime aikoina ihmeen ripeästi. Onneksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä minunkaan tule nykyään enää s-postia juuri käytettyä ja siksi kai ärsyttääkin kun jotain sinne odottaa tulevaksi ja siellä pitää käydä sen vuoksi tämän tästä kuikuilemassa.
      Olen vahvasti sitä mieltä, että jos joku taho antaa s-posti osoitteen asioimista varten niin kyllä sen postin hoitaminen pitää olla jonkun vastuulla.
      Takasinsoitot on tosiaan kehittyneet siitä kun ne markkinoille tulivat.Ja ihmiset niiden takana :-).

      Poista
  2. Eilen juuri tuskailin kun ostimme uuden pölynimurin. Siihen saisi kolmen vuoden takuuajan kun rekisteröi sen Makitan sivuille. No, tein sen rekisteröinnin, annoin sähköpostiosoitteeni ym. kysytyt tiedot. Saman tien ruutuun ilmestyi teksti: "Olemme lähettäneet sähköpostiisi varmistuskoodin". Syöttämällä sen tiettyyn kohtaan saisi sitten tuon pidennetyn takuuajan. Sitä koodia ei vaan koskaan tullut minun sähköpostiini. Katsoin roskapostinkin, mutta ei ollut sielläkään. Päätin sitten tehdä uuden rekisteröimisyrityksen ja kirjoitin sähköpostiosoitteeni ko. sivulle. Heti tuli teksti "sähkö postiosoitetta on jo käytetty, käytä toista sähköpostia". Mulla ei ole toista, joten jätin asian sikseen.Onkohan äitinne lääkäri vielä hengissä?

    VastaaPoista
  3. Harmillista tuollainen takkuaminen ja olisiko peräti ihan tahallista niin että saadaan osa takuun saajista pois ? Samankaltaiseen juttuun olen törmännyt jossain muussakin ja kuitenkin sitä yrittää tarkasti tehdä ja seurata ohjeita.
    Äidin lääkärin soittopyyntö-asia on enää vain hirtehishuumoria.Ensimmäisen vuoden ajan toistin tuota pyyntöä ainakin hoitoneuvottelun (puolivuosittain) yhtydessä ja silloin aina luvattiin välittää tieto. Nyt sanotaan vain, että asiat hoituu sairaanhoitajan kautta ja niin varmasti hoituukin; sitä en epäile, mutta en pidä itseäni kauhean vaativana omaisena jos edes kerran saisin jutella myös Äitiä hoitavan lääkärin kanssa.
    No olen alistunut ajatukseen, että Äidin eteen tehdään kaikki se mitä on tehtävissä ja se on ilman muuta pääasia.

    VastaaPoista
  4. Sähköpostia tulee nykyään käytettyä vain töissä. Mutta harmittavaahan se on jos ei vastata s-postiin.

    VastaaPoista
  5. Se justiinsa kun sitä ei juurikaan tule käytettyä niin pitää päivittäin käydä "postiluukulla" ja aina pettyy kun odottamaani vastausta ei vain kuulu.

    VastaaPoista